Download Print this page

Philips HP4624 Owner's Manual

Salon airstylist essential
Hide thumbs Also See for HP4624:

Advertisement

Quick Links

Salon Airstylist Essential
HP4624/00

Advertisement

loading

Summary of Contents for Philips HP4624

  • Page 1 Salon Airstylist Essential HP4624/00...
  • Page 5 ENGLISH 6 BAHASA MELAYU 12 BAHASA INDONESIA 18...
  • Page 6 Check if the voltage indicated on the appliance corresponds to the local mains voltage before you connect the appliance. If the mains cord is damaged, it must be replaced by Philips, a service centre authorised by Philips or similarly qualified persons in order to avoid a hazard.
  • Page 7 Do not wind the mains cord round the appliance. Never use any accessories or parts from other manufacturers or that have not been specifically recommended by Philips.Your guarantee will become invalid if such accessories or parts have been used.
  • Page 8: Connecting And Disconnecting Attachments

    ENGLISH Connecting and disconnecting attachments Do not insert the mains plug into the wall socket until after you have connected the attachment. Connect the attachment to the styler by aligning the arrows on the attachment with the arrows on the styler and pressing the attachment home ('click') (fig.
  • Page 9 ENGLISH Keep the brush in your hair until the hair is warm to the touch. Switch the appliance off and remove the brush from your hair by pressing the bristle retraction knob and turning it in the direction of the arrows (fig. 5). Let the curls cool down before combing, brushing or finger- combing the hair to finish your style.
  • Page 10 (fig. 7). Guarantee & service If you need information or if you have a problem, please visit the Philips website at www.philips.com or contact the Philips Customer Care Centre in your country (you will find its phone number in the worldwide guarantee leaflet).
  • Page 11: Troubleshooting

    Troubleshooting If problems should arise with the appliance and you are unable to solve them by means of the troubleshooting guide below, please contact the nearest Philips service centre or the Philips Customer Care Centre in you country. Problem Solution...
  • Page 12: Bahasa Melayu

    Periksa sama ada voltan yang dinyatakan pada perkakas ini sepadan dengan voltan sesalur tempatan sebelum anda menyambungkan perkakas. Jika kord sesalur rosak, ia mesti digantikan oleh Philips, atau pusat servis yang disahkan oleh Philips, atau orang dengan kelayakan seumpamanya, untuk mengelakkan bahaya.
  • Page 13 Jangan lilitkan kord sesalur di sekeliling perkakas. Jangan sekali-kali gunakan apa-apa aksesori atau bahagian pembuat lain atau yang tidak disarankan khususnya oleh Philips. Jaminan anda akan terbatal jika aksesori atau bahagian sedemikian digunakan. Untuk mengelakkan kejutan elektrik, jangan masukkan objek logam ke dalam gril masuk udara.
  • Page 14: Menggunakan Perkakas

    BAHASA MELAYU Jangan sekali-kali gunakan perkakas ini pada rambut basah! Sikat atau beruskan rambut supaya licin dan tidak kusut. Gunakan sikat untuk membahagikan rambut kepada beberapa bahagian. Jangan ambil terlalu banyak rambut dalam satu bahagian. Menyambung dan mencabut alat sambung Jangan masukkan plag sesalur ke dalam soket dinding sehingga anda telah memasang alat sambung.
  • Page 15 BAHASA MELAYU Jangan lilitkan terlalu banyak rambut di sekeliling berus pada sesuatu masa. Jangan lakukan lebih daripada dua lilitan rambut di sekeliling berus. Semakin sedikit rambut yang dililitkan, semakin halus keriting yang terhasil. Pastikan lilitan rambut bersentuhan dengan laras berus. Jika anda melilitkan rambut pada sudut tepat dengan kulit kepala, hasil dandanan anda akan kelihatan kembang dan lebat.
  • Page 16 Perkakas ini boleh disimpan dengan menggantungkannya dari gelung gantungnya (rajah 6). Penggantian Kembalikan perkakas ini kepada pusat servis yang disahkan oleh Philips untuk diperiksa atau dibaiki. Pembaikan oleh orang yang tidak layak boleh menimbulkan situasi yang teramat berbahaya bagi pengguna.
  • Page 17: Menyelesaikan Masalah

    Jabatan Servis syarikat Philips Domestic Appliances and Personal Care BV. Menyelesaikan masalah Sekiranya masalah timbul dengan perkakas ini dan anda tidak dapat menyelesaikannya dengan menggunakan panduan menyelesaikan masalah di bawah, sila hubungi pusat servis Philips yang terdekat atau Pusat Layanan Pelanggan Philips di negara anda. Masalah Penyelesaian...
  • Page 18: Bahasa Indonesia

    Periksa apakah tegangan listrik yang ditunjukkan pada alat sesuai dengan tegangan listrik setempat sebelum Anda menghubungkan alat ini. Jika kabel listrik rusak, maka harus diganti oleh Philips, authorized servis Philips atau orang yang mempunyai keahlian sejenis agar terhindar dari bahaya.
  • Page 19 Jangan menggunakan aksesori atau suku cadang yang dibuat pabrik lain atau yang belum secara spesifik direkomendasikan oleh Philips. Jika Anda menggunakan aksesori atau suku cadang tersebut maka jaminan tidak akan berlaku. Jangan memasukkan barang logam ke dalam kisi-kisi udara masuk agar tidak terkena sengatan listrik.
  • Page 20 BAHASA INDONESIA Menghubungkan dan melepaskan piranti Jangan memasang steker ke dalam stopkontak sebelum Anda memasang peralatan. Hubungkan piranti ke styler dengan mensejajarkan arah panah pada piranti dengan panah pada styler dengan cara mendorong peralatan ke tempatnya ('klik') (gbr. 2). Untuk melepas piranti dari alat penata rambut, tekan tombol pelepas (1) kemudian tarik piranti sesuai arah mata panah (2) (gbr.
  • Page 21 BAHASA INDONESIA I: aliran udara lembut untuk penataan rambut yang mudah II: aliran udara hangat untuk penataan rambut yang cepat Biarkan sikat pada rambut Anda sampai rambut terasa hangat bila disentuh. Matikan alat kemudian lepaskan sikat dari rambut Anda dengan menekan kenop pengerut bulu dan memutarnya sesuai arah panah (gbr.
  • Page 22 Alat dapat disimpan dengan menggantungnya dari lubang cantelan (gbr. 6). Penggantian Selalu bawa alat ke pusat layanan resmi Philips untuk diperiksa atau diperbaiki. Perbaikan yang dilakukan oleh orang yang tidak memenuhi syarat dapat menyebabkan kondisi yang sangat buruk bagi penggunanya.
  • Page 23 BAHASA INDONESIA Menyelesaikan masalah Jika timbul masalah dengan piranti Anda dan Anda tak dapat memperbaikinya dengan panduan menyelesaikan masalah di bawah ini, silakan menghubungi pusat servis Philips terdekat atau Pusat Layanan Pelanggan Philips di negara Anda. Masalah Solusi Perangkat sama sekali tidak Aliran listrik mungkin tidak ada atau tidak ada bekerja.
  • Page 54 CLICK...
  • Page 56 4222 002 63102...

This manual is also suitable for:

Hp4600Salon airstylist essential hp4624/00